TERUGBELLEN

 

Onze camper had schade in november 2022. Nu was het voor het grootste deel een verzekeringskwestie, maar het bleek een lang traject van bellen, regelen, e-mailen, foto`s maken etc..

De achterbumper bleef haken en viel van de camper af. Ook het zij-profiel en de linkerdeur achter waren kapot. We vonden een schadebedrijf in de buurt die aangesloten was bij onze verzekering.

Het schadebedrijf ging bijzonder makkelijk te werk. Er werden binnen 5 minuten foto`s gemaakt en alles zou met de verzekering geregeld worden. We waren benieuwd.

Na een maand hoorden we nog niets. We belden zowel het schadebedrijf als de verzekering. Het schadebedrijf zou terugbellen. Het verzekeringsbedrijf gaf aan dat alles nog in behandeling was. Het schadebedrijf belde niet terug.

Nadat we enkele weken daarna beide wéér belden, gaf het schadebedrijf aan ons te zullen terugbellen. Het verzekeringsbedrijf gaf aan dat de schade was goedgekeurd. Het schadebedrijf belde niet terug. Toen belden we weer. Ze belden niet terug. Toen mailden we; geen respons. Toen belden we weer en toen..eindelijk.. konden ze ons vertellen dat.. de schade was goedgekeurd.

De onderdelen werden besteld en we hoorden niets meer. We besloten dus weer te bellen en toen hoorden we dat er een wereldwijd probleem is met (camper) onderdelen en dat alles pas eind februari gerepareerd kon worden. Houdt deze datum in gedachten.

Wij stonden op het punt te vertrekken en dus hebben we met beide partijen overlegd om dan maar eerst naar Spanje te reizen. We vroegen het schadebedrijf om de schade provisorisch te maken.
We waren de camper toen één dag kwijt en besloten een nachtje in een hotel te verblijven. Alleen Agnes en ik.

Dat 'provisorisch' werd zeer letterlijk genomen. Ze hadden gewoon wat pasta op de wond gesmeerd en een 'plaatje' geplakt. Maar goed, we konden rijden en dat deden we. Dat was december.

In Spanje had ik af en toe een onbestemd gevoel. Het werd januari, februari, maart.. en we hoorden niets. Het werd april, mei.. en nog niets. Toen we aan het einde van onze reis kwamen, besloot ik maar weer te bellen. Ik zou teruggebeld worden en wat denkt u?

Ik belde opnieuw en tot mijn grote schrik bleken (in mei!) de onderdelen nóg niet binnen te zijn. Toch besloot ik een afspraak te maken voor reparatie. Want, ja, stel dat je in juni arriveert en de werkplaats zit vol t/m juli.

We spraken een datum af. Dat gesprek ging zo immens snel dat ik later nog vragen had. Ik belde opnieuw en zou teruggebeld worden...
Ik belde opnieuw en hoorde dat we de camper minstens vijf dagen kwijt zouden zijn, dat we een leenauto zouden krijgen en nee, we mochten niet `s avonds in de camper slapen.

Toen dachten we aan alle mensen die we kenden en waar we eventueel zouden kunnen logeren gedurende deze tijd. We dachten aan oppas, maar niemand kon oppassen. We kenden niemand.

Agnes besloot naar huisjes te kijken. Duur duur duur. We dachten veel na over een locatie en mijn gedachte dwaalden af naar de voorbereidingen voor de kraamweek in november 2022. Een intens gevoel van eenzaamheid maakte zich meester van mij.

We baden er voor en Agnes vond al snel een prachtige locatie in Bakkeveen waar we 10 dagen konden verblijven. Achteraf bleek dit een prachtlocatie. De reparatie nam maar liefst twaalf dagen in beslag.

Na de vakantie haalden we de camper op. We waren moe, zeer moe. We haalden de camper op en tot mijn grootst mogelijke verbazing was deze perfect gerepareerd. (hun monteur werkt beter dan hun telefoniste)

De bumper, het paneel, het slot, zelfs de sticker aan de zijkant; helemaal weer als nieuw!  Alle dank aan de Heere die alles wél maakt.
Nu we terug zijn uit Spanje hebben we een, praktisch nieuwe camper en zijn we.. nog even moe.. maar startklaar voor ons nieuwe avontuur.

Reacties

Populaire posts van deze blog

STRIJD

DE CHAOS VAN EEN DOORSNEE WEEK

ILLUSTRATIES BIJ DE BIJBEL