WAAR HET HART VOL VAN IS..

Het peuterbrein werkt als lekke waterleiding. Een gedachte moet er uit, kostte wat kost!

Papa : "Jona, heb jij aan de schaar gezeten?"
Jona : "Papa, mag ik een snoeppie?'
Papa : "Dat vraag ik niet. Ik heb `t over de schaar."
Jona : "Nah" .. "Mag ik een snoeppie?"
Papa : "We hebben `t nu niet over snoeppies, we hebben `t over de schaar.
                Heb jij die gepakt?"
Jona : "Nee, Aaron"
Papa : "Aaron is buiten aan `t spelen"
Jona : "Mag ik een snoeppie?"
Papa : "Heb jij die schaar gepakt?"
Jona : "Ja"
Papa : "Die schaar mag je niet zomaar pakken."
Jona : "Ja, mama"
Papa : "Ja, papa!"
Jona : "Ja, papa, mag ik een snoeppie?"
Papa : "En nu ligt er allemaal papier op de grond"
Jona : "Nah"
Papa : "Ga jij dat nu even opruimen?"
Jona : "Mag ik dan een snoeppie?"
Papa : "Nee, je krijgt geen snoeppie. Je moet `t papier opruimen."
Jona : "Krijg ik daarna een snoeppie?"
Papa : "Als je al het papier netjes opruimt, krijg je een snoepje"
Jona : "Jaaaa! Ik krijg een snoeppie, ik krijg een snoeppie!
Papa : "Eerst het papier opruimen"
Jona : "Ja, en dan een snoeppie, he papa?"

Tien minuten later. Papa kijkt of het papier is opgeruimd. Jona speelt met de Duplo en is het papier vergeten, maar zodra hij papa ziet..

Jona : "Papa, mag ik nu een snoeppie?"
Papa : "Heb je het papier opgeruimd?"
Jona : "Nah"
Papa : "Eerst `t papier opruimen"

Vijf minuten later.

Jona : "Papa mag ik nu een snoeppie?"
Papa : "Is het papier opgeruimd?"
Jona : "Ja, mag ik een snoeppie?"
Papa : "Goed zo, alles weer netjes"
Jona : "Mag ik twee snoeppies?"
Papa : "Nee, ééntje.."
Jona : "Mag ik twee snoeppies, papa?"

Papa geeft Jona een snoepje. Jona lacht van geluk. Hij gooit `t snoepje in z`n mond. Drie happen. Weg is `t!

Jona : "Papa, mag ik een slokkie melk?"

Reacties

Populaire posts van deze blog

STRIJD

DE CHAOS VAN EEN DOORSNEE WEEK

KNAKWORSTEN