STEMPELKAART

 "als je deze kaart vol hebt, mag je een cadeautje uitzoeken". Aaron greep de kaart vast en observeerde de 100 vakjes. Hij las de voorwaarden en keek naar enkele mogelijke cadeautjes die ik op de spaarkaart had geprint.

"Op de spaarkaart zal mama elke dag een aantal stempels drukken. Als je goed je best hebt gedaan op school, dan krijg je een stempel. Maar ook als je klusjes doet in- en om het huis".

Aaron telt de vakjes.. "één, twee, drie". Ik zeg; 'Aaron, er zijn zeven vakjes horizontaal en zeven vakjes verticaal. Zeven keer zeven is?" "49" zegt hij na enkele seconden.  "..en op de achterkant vind je nog eens 51 vakjes"

Hij draait z`n blaadje snel op. En kijkt naar de vakjes en wat daarnaast staat afgebeeld. "Een pop? Die ga ik niet kiezen! Dat is voor meisjes!" - "ja.." zeg ik, "..Maartje mag ook meedoen en die kan dan een pop kiezen."

'Logisch' denkt Aaron. Dan zie ik hem heel intensief naar de mogelijke cadeautjes kijken en dan naar de blokjes en dan vraagt hij ineens: "mag ik ook meerdere stempelkaarten opsparen?"  "Jazeker".

"En als we niet goed meedoen, krijgen we géén stempel?"  "Precies". Aaron denkt na en zegt: "dus als mama zegt; 'Aaron, opletten' en ik let op, dan krijg ik tóch een stempel?"  "Ja"

"Maar, als mama nu zegt; 'Aaron opletten, Aaron opletten, Aaron opletten, Aaron opletten, Aaron opletten en ik let dan nóg niet op. Dan krijg ik géén stempel?"  "Precies!"  "..o ja"  Nu komen er geen vragen meer.

Hij kijkt weer naar de cadeautjes en je hoort hem denken; "dat moet lukken". Isaac zit te denken aan de mogelijke cadeautjes die hij zou uitkiezen en nét als hij z`n keuze heeft gemaakt, zegt Aaron opeens:  "ik kies de motor".


Reacties

Populaire posts van deze blog

STRIJD

DE CHAOS VAN EEN DOORSNEE WEEK

KNAKWORSTEN